Pathé Bioscopen
In één app alles over jouw film

Egeniq ontwikkelt app voor Pathé bioscopen
Met maar liefst 28 bioscopen is Pathé marktleider in Nederland. Elke dag draaien de nieuwste films voor jong en oud. Of je nu van actie, romantiek, comedy of horror houdt: bij Pathé zit je altijd goed. Dus verzamel wat vrienden, bestel een grote bak popcorn en genieten maar!
Pathé wil de meest vooruitstrevende bioscoopketen van Nederland zijn. Dat doen ze door innovaties op het gebied van film, IMAX, VDX, Dolby Cinema en Pathé Relax Seats. Egeniq helpt Pathé om ook hun bestelproces te moderniseren met de Pathé app. Deze app is beschikbaar voor Android en iOS.
De alles-in-één-app
Met de Pathé app weet je altijd welke films er draaien in alle Pathé-bioscopen en kun je eenvoudig reserveren en tickets bestellen. Handig, want zo heb je je tickets altijd bij je!
Daarnaast kun je met deze app:
- de filmagenda bekijken voor de Pathé-bioscoop in jouw regio;
- een favoriete Pathé-bioscoop toevoegen en de filmagenda voor deze bioscoop bekijken;
- je eigen ticket/movie-geschiedenis bekijken;
- tickets reserveren voor grote blockbusters; de app heeft een wachtrijfunctie waardoor hij niet crasht en je zeker bent van een ticket.
Google Home Assistant
Recently, we connected the Pathé app to Google Home Assistant. So, as from now, you can access the information in the Pathé app via your (Android) smartphone, Wear OS-smartwatch, soundbar, bluetooth speaker, head phone or Google Home. By saying ‘Hey Google’, followed by ‘Talk to Pathé’, the connection with the app is established, and you can ask your questions. Learn more about the connection between the app and Google Home.

Apple pay
Egeniq made it possible to make payments in the iOS Pathé App via Apply Pay. So, now it is easy and safe to pay for your tickets via the app with your iPhone, Apple Watch or another device. Read more about it here.
De techniek achter de app
Voor de app moesten verschillende systemen, waaronder interne systemen in de bioscopen, gekoppeld worden.
Het ontwikkelen van de app bracht enkele technische uitdagingen met zich mee. Voor we begonnen met het ontwerp van de app, maakten we een interactiedesign met teksten om goed in kaart te brengen hoe een conversatie precies moet verlopen. Hierdoor konden we de flow goed in kaart brengen.
Uiteraard wilden we dat de app ook gebruikt kan worden voor het reserveren van tickets voor releases van grote blockbusters. Wanneer een populaire film uitkomt, bijvoorbeeld een nieuwe James Bond, willen veel mensen tegelijk kaartjes reserveren. Daarom bouwden we in de app een wachtrijfunctie. Wanneer je een kaartje wil reserveren, kom je netjes in je een wachtrij te staan, zodat de app niet crasht en je zeker bent van een ticket.
Een andere uitdaging die naar voren kwam in het koppelen van de app aan Google Home Assistent was de uitspraak van ‘Pathé’. Door het accent op de ‘e’ herkende Google de naam niet altijd. Om dit goed te laten werken hebben wij veel contact gehad en nauw samengewerkt met Google.

Wij blijven innoveren voor Pathé Bioscopen
Wij zijn nog volop bezig met het verder ontwikkelen van deze app. De app zal nog uitgebreider en slimmer worden. Straks moet het mogelijk zijn om een kaartje te kopen middels spraakherkenning. Daarnaast nemen wij alle vragen en reviews van de app mee in ons proces van doorontwikkeling!
Gerelateerde cases

Grootste jackpot van Nederland
Eurojackpot - Nederlandse Loterij
