Pathé Bioscopen
In één app alles over jouw film
Egeniq ontwikkelt app voor Pathé bioscopen
Met maar liefst 28 bioscopen is Pathé marktleider in Nederland. Elke dag draaien de nieuwste films voor jong en oud. Of je nu van actie, romantiek, comedy of horror houdt: bij Pathé zit je altijd goed. Dus verzamel wat vrienden, bestel een grote bak popcorn en genieten maar!
Pathé wil de meest vooruitstrevende bioscoopketen van Nederland zijn. Dat doen ze door innovaties op het gebied van film, IMAX, VDX, Dolby Cinema en Pathé Relax Seats. Egeniq helpt Pathé om ook hun bestelproces te moderniseren met de Pathé app. Deze app is beschikbaar voor Android en iOS.
De alles-in-één-app
Met de Pathé app weet je altijd welke films er draaien in alle Pathé-bioscopen en kun je eenvoudig reserveren en tickets bestellen. Handig, want zo heb je je tickets altijd bij je!
Daarnaast kun je met deze app:
- de filmagenda bekijken voor de Pathé-bioscoop in jouw regio;
- een favoriete Pathé-bioscoop toevoegen en de filmagenda voor deze bioscoop bekijken;
- je eigen ticket/movie-geschiedenis bekijken;
- tickets reserveren voor grote blockbusters; de app heeft een wachtrijfunctie waardoor hij niet crasht en je zeker bent van een ticket.
Google Home Assistant
Sinds kort hebben wij de Pathé app gekoppeld aan Google Home Assistant. Vanaf nu kun je dus via je (Android) smartphone, Wear OS-smartwatch, soundbar, bluetooth speaker, hoofdtelefoon of Google Home toegang krijgen tot de informatie in de Pathé app. Door ‘Hey Google’ te zeggen, gevolgd door ‘Praat met Pathé’, wordt de verbinding met de app tot stand gebracht en kun je je vragen stellen. Lees meer over de verbinding tussen de app en Google Home.
Apple pay
Egeniq maakte het mogelijk om betalingen te doen in de iOS Pathé App via Apply Pay. Je kunt nu dus gemakkelijk en veilig je tickets via de app betalen met je iPhone, Apple Watch of een ander apparaat. Lees er hier meer over.
De techniek achter de app
Voor de app moesten verschillende systemen, waaronder interne systemen in de bioscopen, gekoppeld worden.
Het ontwikkelen van de app bracht enkele technische uitdagingen met zich mee. Voor we begonnen met het ontwerp van de app, maakten we een interactiedesign met teksten om goed in kaart te brengen hoe een conversatie precies moet verlopen. Hierdoor konden we de flow goed in kaart brengen.
Uiteraard wilden we dat de app ook gebruikt kan worden voor het reserveren van tickets voor releases van grote blockbusters. Wanneer een populaire film uitkomt, bijvoorbeeld een nieuwe James Bond, willen veel mensen tegelijk kaartjes reserveren. Daarom bouwden we in de app een wachtrijfunctie. Wanneer je een kaartje wil reserveren, kom je netjes in je een wachtrij te staan, zodat de app niet crasht en je zeker bent van een ticket.
Een andere uitdaging die naar voren kwam in het koppelen van de app aan Google Home Assistent was de uitspraak van ‘Pathé’. Door het accent op de ‘e’ herkende Google de naam niet altijd. Om dit goed te laten werken hebben wij veel contact gehad en nauw samengewerkt met Google.
Wij blijven innoveren voor Pathé Bioscopen
Wij zijn nog volop bezig met het verder ontwikkelen van deze app. De app zal nog uitgebreider en slimmer worden. Straks moet het mogelijk zijn om een kaartje te kopen middels spraakherkenning. Daarnaast nemen wij alle vragen en reviews van de app mee in ons proces van doorontwikkeling!